Okulumuzun Amacı
Kocaeli bölgesinde ikamet eden öğrenim çağındaki çocukların, Türk Milli Eğitiminin temel ilkeleri doğrultusunda, Eğitim ve Öğrenimlerini sağlamak.
Misyonumuz
Özel Özden Boğaziçi Koleji; klasik kitle özel okul kalıplarını yıkarak öğrencilere birebir ilgiyi kurumsallaştıran özel ilgiye alışkın öğrenciler için artık buna dışarıdan gereksinim duyulmayacak mükemmellikten oluşturulmuş çok özel bir düzeyde kurumdur.
Tüm derslerin homojen olarak işlenmesi için sınıflarımız 14 kişilik olup, sınıflar oluştururken öğrencilerin başarı ortalamaları dikkate alınmaktadır. Çünkü her bir öğrencinin okuldaki başarısını takip eden sorumlu bir öğretmeni vardır. Milli ve manevi değerlere bağlı, kendisi ve toplumu ile barışık, özgüveni yüksek, bilgi çağının gerektirdiği bilgi ve becerileri kazanan, hoşgörü sahibi iyi bir insan iyi bir öğrenci iyi bir toplum yetiştirmektir. Özel Özden Boğaziçi Koleji, öğrencisinin her ortamdaki başarısını takip etmektedir.
İlkelerimiz
Okulumuz;
Başarının beraberlik bilinciyle yakalanacağına inanır.
Sosyal çevremizin ihtiyaçları ve bireyin yeterliliklerine önem verir.
Her öğrenciye öğrenme olanağı sağlar.
Sosyal ilişkilere ve faaliyetlere önem verir.
Veli öğretmen işbirliğini sürekli geliştirmeyi sağlar.
Saygı ve hoşgörüye önem verir.
Kararlarda katılımcılık esastır.
Vizyonumuz
Bulunduğu sosyal çevreye katkı sağlayan, öğrenci - veli - öğretmen ilişkilerinde hoşgörüyü yakalayan, eğitim, yönetim ve sosyal faaliyetlerde başarısını kabul ettirmiş tercih ve takdir edilen bir kurum olmaktır.
İlkelerimiz
Özel Özden Boğaziçi Koleji Ortaokulunda; karşılıklı sevgi, saygı ve güven temel ilkedir.
Özel Özden Boğaziçi Koleji Ortaokulu, öğrenen ve üreten öğrenciyi evrensel gelişmenin vazgeçilmez gereği sayar.
Özel Özden Boğaziçi Koleji Ortaokulunda; bilgi sorgulanarak öğrenilir ve yaşamla ilişkilendirilerek üretilir.
Özel Özden Boğaziçi Koleji Ortaokulu, öğrencisini her yönüyle tanır, yeteneklerini geliştirmesi için uygun ortamlar sunar.
Özel Özden Boğaziçi Koleji Ortaokulu, tüm paydaşlarıyla birlikte sürekli öğrenen ve gelişen okul anlayışını benimser.
Okulumuzda öğrenciler kendilerine sunulan bilgi çeşitliliğini değerlendirmek için bu bilgiyi eleştirel olarak değerlendirme becerisine sahip olmalıdır.
Okulumuzda öğrenciler önemli bilgi, beceri ve teknikleri öğrenmeli, bunları uygulamak için bol ve çeşitli fırsatlara sahip olmalıdır.
Okulumuzda öğrenciler problem tanımlama, analiz etme ve ortaya koyma becerisi geliştirmeli ve bunlar için yaratıcı çözümler bulmalıdır.